fbpx

Weer volop energie voor jou en je gezin door gezonde grenzen te stellen


Voor vrouwen met ‘zachte’ grenzen 

Je staat continu klaar voor iedereen, maar ervaart ook dat je dagelijks weinig tot nul tijd overhoudt voor jezelf. Het ‘put je uit’ en je straalt niet meer. Je lijkt jezelf steeds meer kwijt te raken. En als je heel eerlijk bent, lukt écht genieten van je gezin ook niet meer. 

Je wil toch niet in een burn-out komen?

Diep van binnen weet je 'dit kan niet zo langer', maar:

img

Zonde!

Dit zijn de jaren dat jij kunt genieten van het leven, samen met je familie. Het zijn jaren die niet meer terugkomen.

Your time to enjoy life is NOW!

Hoe fijn zou het zijn als:

Veel betrokken vrouwen die ik spreek, geven om de gevoelens van anderen en hebben een groot hart. Ze voelen anderen perfect aan, maar hebben nauwelijks contact met hun eigen lichaam en leven veel vanuit hun hoofd.

En daar gaat het mis! 

bp a uitgesneden

Gezonde grenzen leren stellen heeft namelijk NIETS te maken met:

Al zou je afstuderen in het stellen van gezonde grenzen, dan nog kan het gebeuren dat jij aan jouw grenzen voorbijgaat.

De vraag is nu natuurlijk…

Wat is dan WEL de manier om gezonde grenzen te leren stellen?

Het is eigenlijk heel simpel…gezonde grenzen voel je.

Het bepalen van grenzen heeft vooral te maken met:

key

Op school was vroeger weinig aandacht voor gevoelens en emoties. En dat terwijl ze juist super belangrijk zijn voor het creëren van evenwicht in ons dagelijks leven.

In mijn praktijk heb ik gemerkt dat dit het allergrootste probleem is, bij heel veel vrouwen. Waarom ze zich uitgeput voelen en het voelt alsof ze de wereld moeten dragen. Daarom heb ik al mijn kennis, ervaring, vaardigheden en ook persoonlijke lessen gebundeld in de cursus:

De Gezonde Grenzen Challenge

– In slechts 14 dagen gezonde grenzen stellen, zodat jij weer vol energie bent en kan doen wat jij belangrijk vindt –

Mock up Gezonde Grenzen Challenge

Het mooiste van deze cursus is...

Wat andere vrouwen zeggen over de Gezonde Grenzen Challenge:

logo lekker in je vel beeldmerk

Ik vond de challenge praktisch toepasbaar, duidelijk, handige tips en inspirerende inzicht vragen. Mathilde’s persoonlijke verhaal en eigen ervaringen in de voorbeelden maakte het heel herkenbaar voor mij.

Ik deed mee omdat grenzen stellen, bewaken en aangeven een dingetje voor mij is. De challenge heeft me geholpen in een stuk bewustwording.  

Doordat ik vastliep ik mijn werk en leven, was ik mezelf voor het grootste gedeelte kwijtgeraakt. Hierdoor weet ik ook helemaal niet meer wat ik zou willen en belangrijk vind. Nu weet ik dat juist het kennen van mijn waarden en prioriteiten een belangrijke basis is voor het stellen van grenzen en ben ik met de handvatten aan de slag gegaan.

Na de challenge lukt het me steeds makkelijker om nee te zeggen, op een fijne manier zonder schuldgevoel. Ook besef ik me nu dat ik mijn grenzen moet uitspreken. Ik ging er altijd vanuit dat mensen mijn grenzen zelf wel zouden zien, ruiken, opmerken of iets, zonder dat ik ze zelf aangaf. Ik had ze vaak wel ik mijn hoofd, maar sprak ze nooit duidelijk uit. Misschien ook omdat ik zelf niet altijd wist waar mijn grenzen lagen.

Marion Nederpel

logo lekker in je vel beeldmerk
Ik deed mee aan de challenge omdat het voor mij vrij snel duidelijk werd dat ik niet duidelijk mijn grenzen stel.
 
Zowel prive als bij collega’s heb ik veel moeite gehad met het stellen van grenzen, wat veel energie vrat.
 
De challenge zit goed in elkaar, duidelijk en overzichtelijk met opdrachten die je veel inzichten geven. Het werd mij duidelijk dat er vooral angst zit en ik mensen die over mijn grens heen gingen geen reactie durfde geven. Dat wil ik vanaf nu gaan doen.
 
Voorheen deed ik dit niet en had ik achteraf spijt. Ik ben nu extra alert en houd mijn grenzen beter in de gaten. Dit zal ik blijven doen. Het grenzen stellen gaat al een stuk beter, maar vergt nog oefening
 
Moeder van 2

Wat jij krijgt:

  • Dag 1: Ontdek wat jij echt belangrijk vind in het leven
  • Dag 2: Stel prioriteiten op basis van je waarden
  • Dag 3: Leer jezelf accepteren en te respecteren
  • Dag 4: Herken jouw eigen grenzen
  • Dag 5: Op tijd aanvoelen wanneer jouw grenzen te stellen
  • Dag 6: Hoe geef je je grenzen aan, zonder de ander te kwetsen?
  • Dag 7: Bereid je voor om grenzen te stellen
  • Dag 8: Ontwikkel je eigen grenzen plan
  • Dag 9: Oefen met het aangeven van je grenzen
  • Dag 10: Ken je innerlijke saboteurs en valkuilen
  • Dag 11: Tem de beren die je op de weg ziet
  • Dag 12: Bewaak je grenzen en leef ze na
  • Dag 13: Leer omgaan met de consequenties van grenzen stellen
  • Dag 14: Vier je succes en maak grenzen stellen een routine!

Lees snel verder hoe jij in aanmerking komt voor een vette korting!

Mock up Gezonde Grenzen Challenge

De cursus: "De Gezonde Grenzen Challenge"

Nu voor slechts 57,00 euro (!)

Veelgestelde vragen:

De cursus is een must-follow voor:

  • De werkende moeder die uitgeblust thuiskomt en continu het gevoel heeft in een spagaat te zitten tussen haar werk en haar gezin waarbij ze het nooit goed genoeg kan doen
  • De empathische vrouw die zich heel goed kan inleven in de behoeften van een ander, maar daardoor ook teveel rekening houdt met de ander en nauwelijks weet wat ze zelf eigenlijk belangrijk vindt of daar tijd voor vrijmaakt
  • De zelfbewuste vrouw, die dondersgoed weet dat ze over haar grenzen gaat en daarbij een stukje van zichzelf kwijtraakt, maar gewoon niet weet hoe het om te draaien.

Goeie vraag! De challenge is zo opgebouwd dat je in principe 14 dagen lang elke dag een klein stapje zet op weg naar gezonde grenzen. Je ontvangt in deze dagen elke dag een begeleidend mailtje om jou hierin te ondersteunen. Maar geen zorgen Je hebt 2 maanden toegang, zodat je op je eigen tempo de challenge kunt doorlopen. Hierdoor hoef je niet perse elke dag met de challenge aan de slag, maar kan je het meer verspreiden. Al wil ik je wel uitdagen om het onderwerp echt top of mind te maken. Dan heeft de challenge ook de grootste kans van slagen!

Tijd is voor alle werkende vrouwen een uitdaging. Daarom is deze challenge juist perfect als je twijfelt over of je wel tijd hiervoor kunt vrijmaken. De challenge is kort, maar effectief. De challenge is zo opgezet dat jij in slechts 15-30 minuten per dag werkt aan het stellen van gezonde grenzen. Dat klinkt misschien nu lang en vermoeiend, maar anders besteed je die tijd aan Netflix of Instagram. Binnen 14 dagen zal je al resultaat merken. Op deze manier wordt gezonde grenzen stellen voor iedereen haalbaar!

Nadat jij je hebt aangemeld krijg je direct toegang tot jouw eigen account. Je houdt 2 maanden toegang tot de challenge en de masterclass, dus als het niet direct lukt om ermee aan de slag te gaan dan is dat geen probleem. Je profiteert alsnog van deze aanbieding en kunt er op een later moment mee aan de slag. 

Je houdt twee maanden toegang tot de cursus. Dit geeft je de mogelijkheid om op een later moment te starten met de challenge of om iets meer tijd te nemen om de stappen te volgen.

Dat ligt er natuurlijk aan of je ook écht aan de slag gaat met de inhoud 😉 De challenge is ontzettend praktisch opgezet en je past direct toe wat je leert in je dagelijks leven. Dus als jij er echt toegewijd mee aan de slag gaat. Dan garandeer ik jou dat jij verandering ziet.

Als je blijft twijfelen, neem dat even contact met mij op via mathilde@lekkerinjevelacademie.nl. Dan denk ik graag nog even met je mee of het programma aansluit bij jouw situatie.

Over mij:

In 2018 speelde er veel op het werk en ook privé had ik een aantal intense jaren achter de rug. Ik verlangde naar meer energie en wilde meer in het NU leven, maar de realiteit was anders. Ik werd vooral geleefd en ging continu over mijn grenzen heen om alle ballen de lucht in te houden. Hierdoor vond ik het lastig om mijn energie op peil te houden.

Een aantal maanden bleef ik doorrennen en gaf ik mezelf er niet aan over. Ik had de overtuiging dat ‘doorzetten’ een hele goede eigenschap is en was er trots op 😉  Herkenbaar?

Tot halverwege 2018, mijn lichaam aan de bel trok. Mijn batterij was bijna volledig leeg. Een noodsignaal dat zich bij mij vooral uitte in een kort lontje, huilbuien en een gebrek aan zelfvertrouwen.

Ik keek in de spiegel en zag een schimp van de vrolijke, enthousiaste en gedreven vrouw die ik van nature ben.

Tijd om actie te ondernemen dus!

dsc

" In mijn zoektocht naar meer energie, ontdekte ik dat ik op zijn zachts gezegd niet heel goed was in het stellen van grenzen. En heel eerlijk ‘ik wist niet eens precies waar mijn grenzen lagen’. Achteraf legde ik te vaak de schuld van mijn vermoeidheid bij anderen neer in plaats van bij mijzelf"

HP A bijgewerkt kopie

Dit was het keerpunt waarop ik besloot meer verantwoordelijkheid te pakken voor hoe ik mij voelde en mijn grenzen te gaan ontdekken om mijn energie beter te bewaken.

Het ontdekken van je grenzen en het bewaken daarvan kan een ontzettende uitdaging zijn heb ik gemerkt.  Zeker voor vrouwen die net als ik gevoelig van aard zijn en anderen niet graag teleurstellen.

Daarom heb ik voor jou in deze challenge de stappen al voor je uitgezet. Van het leren aanvoelen van je grenzen tot het stellen en bewaken daarvan. En natuurlijk nemen we ook jouw beren op de weg mee, zodat jij niet langer uitstelt, maar gezonde grenzen een routine maakt in je dagelijks leven.

Want, als jij lekker in je vel zit dan straal jij en doet je omgeving automatisch met je mee!

Scroll naar top